De Laat Kachels en Haarden --- trendstoreonline.nl | Admi Assist Reusel 06-23030015 | Wil Hermans Assurantiën: 0497-643399 www.hermansassurantien.nl | Leijtens Diepvriescenter | Cafe zaal De Koster ffffffffff Kosteren | Mooi groen snijbloemen | Riko Houthuijzen, Mental Coaching 06-29210527 | Pantex Holland BV | J. v.d. Ven Elektrotechniek Bladel | Handelsonderneming Adriaans

Paul Boer toernooi 2022

Peter van Loon wint
15de Paul  Boer toernooi

Na 2 jaar er noodgedwongen tussenuit te zijn geweest  werd op maandag 11 april het startschot gegeven voor de 15de editie van het PBt. Met 52 man hadden we weer een mooi deelnemersveld, variërend van 0,2 tot ruim 1 gemiddeld. Een week of 6 later stonden 8 man in de finale om te strijden voor de titel, de eer, de bloemen en de Pantex Holland wisselbokaal. Mooie finalisten (letterlijk dan hé) die onderweg hun visitekaartje afgegeven hadden met fraaie partijen. Na ruim 125 tweekampen op het groene laken kregen we toch 2 enigszins verrassende finalisten. Peter van Loon, een krijger van het eerste uur en nieuwkomer op dit podium Arno van Gorp. Voor Arno was het zijn eerste finale en voor hem kon het toernooi alleen nog maar mooier worden dan het tot nu toe al was. Voor Peter was het zijn zoveelste finale zou je zeggen of toch niet, was dit ook voor hem een speciale? Zo’n 35 jaar geleden heersten Paul Boer en Peter van Loon jarenlang in Reusel op het groene laken en hebben ze vele finales op het scherpst van de snede gespeeld.

De finale was meer spannende dan goed, een paar carambooltjes in het begin maar vooral niets weggeven was het devies van beide spelers. Na 29 beurten stond er 19-6 op het scorebord, Peter prikte er in beurt 30 nog eentje bij, 20-6, Arno moest 4 keer score van acquit om de volle winst te pakken, schier onmogelijk. Alhoewel, hij maakte 3 prachtige punten en had nummer 4 voor het oprapen, jammer Arno, 20-9.
Met Peter hebben we een geweldige winnaar van het Paul Boer toernooi. Wij als organisatie zijn er blij mee en feliciteren Peter dan ook met dit knap resultaat. We kunnen weer terugkijken op een geslaagd toernooi, hiervoor dank aan Ad Gevers, Lenne en Stef, de bardames, onze arbiters, spelers en supporters, allen bedankt.

De prijzen van de loterij zijn gevallen op: Groen: 164, 25, 19 Geel: 425, 442, 649 Wit: 473, 972.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Na 2 jaar er noodgedwongen tussenuit te zijn geweest, zijn we er dan toch weer.
Wie wordt de opvolger van Hans Boutier en schrijft de 15
de editie van het Paul Boer toernooi op zijn naam?

Op maandag 11 april starten we met de eerste wedstrijden uit de voorronde, donderdag 19 mei rond de klok van 22.00 uur weten we wie de bloemen, de felicitaties en de Pantex Holland BV wisselbokaal in ontvangst mag nemen.

Wij als organisatie zullen er weer alles aan doen om er een mooi, gezellig en sportief toernooi van te maken maar zonder jullie, de deelnemers, gaat dit uiteraard niet lukken.

Er wordt gespeeld in poules van 4 spelers, dus u speelt 3 partijen op een avond. De voorrondes vinden plaats van 11 april tot en met 5 mei. De halve finales zijn op 9, 11 en 12 mei. De finale is 18 en 19 mei 2020 in cafe-zaal De Koster in Reusel.
Inschrijven kan tot 28 maart bij Toon Adams, Vijverveld 32, tel.nr. 0497-644015 E-mail: toonalf5661@gmail.com  of Ad Gevers, Scherfbak 5. Inschrijfgeld € 5,00 te voldoen bij inschrijving.

Het betreft een memoriaal 3-bandentoernooi op gemiddelde voor de in 2005 overleden voorzitter van onze vereniging, Paul van Limpt ‘den Boer’.

De vorige edities zijn  gewonnen door: Ad Hendriks, Peter Bogaars, Barry van Beers, Geert Voets, Rik van Beers, Guus van Grinsven, Frank Hommering, Cel Bogaars  Hans Boutier (2 x), Ronaldo Kanen (2 x), Ad Gevers en Bart Kanen. Dit geeft wel aan dat iedereen het toernooi kan winnen of je nu 0,2 of 1,5 gemiddeld speelt de kansen zijn gelijk.

Jarigen

08 mei Simon Lavrijsen