De Laat Kachels en Haarden --- trendstoreonline.nl | Wil Hermans Assurantiën: 0497-643399 www.hermansassurantien.nl | Admi Assist Reusel 06-23030015 | *** Van der Heijden: Allround Service Reusel *** | Cafe zaal De Koster ffffffffff Kosteren | Mooi groen snijbloemen | Riko Houthuijzen, Mental Coaching 06-29210527 | Pantex Holland BV | J. v.d. Ven Elektrotechniek Bladel | Handelsonderneming Adriaans

Paul Boer toernooi 2024

.

Blaal gaat met de bloemen aan de haal.

Frank Kaptheijns wint 17de Paul Boer toernooi

Het 17de Paul Boer toernooi zit erop, het was weer een memorabele editie.
Maar liefst 68 man stonden op maandag 15 april aan het vertrek, een gemêleerd deelnemersveld variërend van 0,2 tot ruim 1 gemiddeld. Een week of 6, zo’n 150 partijen later stonden 8 man in de finale om te strijden voor de titel, de eer, de bloemen en de Pantex Holland wisselbokaal. Mooie finalisten (letterlijk dan hé) die onderweg hun visitekaartje af hadden gegeven met fraaie partijen. Op de slotdag bleven er 4 kanshebbers over voor de titel.
- Paul de Laat: een seizoen lang bezig voor dit ene doel, hier heeft hij naartoe gewerkt, zeker een serieuze kanshebber.
- Maarten van Gompel: een outsider om rekening mee te houden, als iemand je kan verrassen dan is het Maarten wel.

- Wil de Wit: De biljarter onder ons midden, maar 30 caramboles is veel. Gaat zeker meedoen.
- Frank Kaptheijns: We komen hem al jaren tegen op het Kempisch podium, wat kan hij een stapje hoger bij het PBt?
Spannende halve finales brachten een toch wel enigszins verrassende finale.
In een goed bezochte  Arena begon DE finale tussen Maarten van Gompel (13 caramboles) en Frank Kaptheijns (18 caramboles) voortvarend. Het was Frank die het initiatief nam en de balletjes er rustig optikte. Na 10 beurten was er de geruststellende stand van 10 – 3, niets aan de hand zou je denken. Maar daar was hij dan, je weet dat hij het kan, 1, 2, 2, 3 en Maarten was helemaal back to business. 11 – 13 in 20 beurten, nu kon Maarten de overwinning ruiken. Het in grote getalen opgekomen publiek was muisstil, de spanning was voelbaar. Frank antwoordde in beurt 22 met een krulstaartje en een mooie serie van 4, het winnende punt miste op een haar. In beurt 26 kwam ook Maarten op 1 punt van de eeuwige roem. Zover kwam het niet, Frank maakte in de gelijkmakende beurt zijn 18de en winnende carambole. Goed materiaal is belangrijk maar zeker zo belangrijk is het goede gevoel over je materiaal.
Met Frank hebben we een geweldige winnaar van het Paul Boer toernooi. Wij als organisatie zijn er blij mee en feliciteren hem dan ook met dit mooie resultaat. Ook feliciteren we Maarten van Gompel met zijn 2de plaats, keurig Maarten.
We kunnen weer terugkijken op een geslaagd toernooi, hiervoor dank aan Ad Gevers, Café-zaal de Koster, Lenne en Stef, de bar-dames, onze arbiters, spelers en supporters. We zijn als organisatie zeer vereerd dat de dochters van Paul samen met Maria en Patricia, zich elk jaar weer melden voor de prijsuitreiking.. Dit geeft nog meer glans aan het toernooi.  Allen bedankt, het was weer een mooi toernooike en zeker voor herhaling vatbaar. Tot volgend jaar zou ik zeggen.
Prijzen loterij: Groen: 306, 328, 426, 581 Geel: 52, 104, 649, 689, 839, 901, 923, 965, 986  Wit: 512

Maarten krijgt de felicitaties van voorzitter Wil van Limpt

Wat een spektakel op de woensdagavond, de eerste dag van de finales. Nadat onze lieftallige bardame de 2 poules had geloot barstte het geweld los.
Vanaf partij 1 werd de tegenstander bij de keel gegrepen en niet meer losgelaten voordat het eindsignaal klonk. Gelukkig waren het korte partijtjes pfff.
Poule A werd gedomineerd door heer van Gompel, de man in vorm, een wervelwind die 53 beurten nodig had voor 39 caramboles, 0.736 wat 181% betekende.
In deze poule begon ook Paul de Laat uitstekend: 26 caramboles in 39 beurten, 4 punten. Partij 3 ging verloren tegen Maarten 6 - 13 in 8 beurten. Paul meldde zich ook bij de laatste 4 met 4 punten en 171%. Wat een scores kende poule A, nog nooit vertoont dit. Voor Cees Dierckx en Marcel Bogaars viel er helaas geen eer te behalen.
Poule B ging er qua spanning net even iets anders aan toe. Elke partij ging erom, op één na waren ze allemaal spannend. De gemiddelden waren goed tot uitstekend te noemen.
Na 4 partijen hadden ze alle 4 één potje gewonnen en moesten de laatste 2 partijen het pleit beslechten. Wil de Wit won in een prima partij van Dirk Lavrijsen, die de eer van VDt op een meer dan formidabele manier hoog hield. Frank Kaptheijns prikte er in 19 beurten zijn 18 te maken caramboles op en gaf zo Peter Bogaars het nakijken. Er komt een tijd dat ook Peerke het hoogste podium gaat betreden in de Koster.
Op donderdag 23 mei gaan we verder met de volgende kruisfinales. De wedstrijden A en B spelen voor plaats 5 t/m 8 en C en D voor plaats 1 t/m 4.
Aanvang 19.15 uur
Iedereen heel veel succes, supporters op uw plaatsen.
  Naam te maken   Naam te maken
A Cel Bogaars 13   Dirk Lavrijsen 11
B Cees Dierckx 11   Peter Bogaars 16
C Paul de Laat 13   Frank Kaptheijns 18
D Maarten van Gompel 13   Wil de Wit 30
We hebben er weer 8 over en niet de minste. Na 4 weken ploeteren, strijd, op het groene laken, zijn de finalisten van het 17de Paul Boer toernooi bekend.
Wie wordt de opvolger van Riko Houthuijzen en gaat er met de felicitaties, de bloemen, de eer en de Pantex Holland wisselbokaal vandoor?
Voor het eerst meldt VDt zich in de finale, zeker een kanshebber. Maar ook Blaal is vertegenwoordigd, met 136% poulewinnaar, dan weet je het wel. Twee seizoenen lang drukken voor dat ene doel, het PBt. Laat het dan nu ook maar zien Paul. 30 is veel, Wil weet er wel raad mee. Het zal niet meevallen in dit geweld maar wie weet gaan de bloemen mee naar Tilburg. Meneer van Gompel meldt zich ook bij de laatste 8, een outsider. 9 caramboles is te veel, roept hij elk jaar, maar voor 11 caramboles draait Cees zijn hand niet om. Wat dacht je van de gebroeders, niet voor het eerst aanwezig in de finale en altijd in voor een verrassing. De bookmakers weten er ook geen raad mee dit jaar, het kan echt alle kanten op.
Woensdag 22 mei om 19.00 uur aanwezig zijn in De Koster. We beginnen dan met de loting van de 2 poules.
Op donderdag 23 mei zijn de kruisfinales en rond de klok van 21.00 uur zal DE FINALE zijn.
Finalisten Paul Boer toernooi 2024
  NAAM     AANTAL GEMID.
      1 Frank Kaptheijns 18 0,559
      2 Peter Bogaars 16 0,475
      3 Dirk Lavrijsen 11 0,330
      4 Paul de Laat 13 0,397
      5 Wil de Wit 30 0,979
      6 Cel Bogaars 13 0,389
      7 Cees Dierckx 11 0,333
      8 Maarten van Gompel 13 0,405
1ste reserve Wil van Limpt 21 0,650
2de reserve Simon Lavrijsen 15 0,440

Maak er een mooie, spannende maar vooral sportieve strijd van, SUCCES.

.......................................................................................................................................................................................................

Na 3 weekjes keuen zitten de voorrondes erop, de eerste schifting is gemaakt.
Enkele verrassende namen stoten door naar de laatste 24. Maar we zien ook verschillende bekende die zeker niet voor de eerste keer hun neus aan het venster steken.
We missen ook een paar cracks die we zeker verwacht hadden. Één carambole-tje meer of minder kan veel doen.
We hebben een paar keer moeten loten om tot dit schema te komen maar dan heb je ook wat. 13, 15 en 16 mei staat ronde 2 op de rol. We krijgen dan toch wel enkele hele mooie affiches.
De maandag belooft al meteen spektakel, 6 Kosters in aktie en zeker niet de minsten. De man in vorm, Arno van Gorp, zal bij de les moeten zijn, ook de toernooidirekteur wil 23 mei de bloemen in ontvangst nemen. Op tafel 2, poule S, speelt één van de titelkandidaten, HdK, in de poule des doods, hoe kun je het bij elkaar krijgen.
Woensdag 15 mei komen de mannen van van Dingenen Transport de Koster weer onveilig maken, let op deze mannen. De voorzitter en de penningmeester komen deze avond ook acte de presence geven in de striijd om een finale plek.
Op de slotdag kent poule V een volledige Koster bezetting, dit is DE poule. Poule W staat nu al bol van de spanning, dat Stef poule-winnaar wordt is duidelijk maar wie wordt 2de.
De 6 poule winnaars plaatsen zich voor de finale aangevuld met de 2 beste nummers 2.

We wensen iedereen weer heel veel succes. Maak er een mooie, spannende maar vooral sportieve strijd van.

We gaan eraan beginnen, "het Paul Boer toernooi 2024".
Een prachtig deelnemersveld staat aan de start van de 17de editie. Daarvoor onze dank.
Met maar liefst 68 man trappen we op 15 april af, op donderdag 23 mei weten we wie de opvolger wordt van Riko Houthuijzen.
Ook dit jaar hebben we weer een gemêleerd gezelschap dat gaat strijden om de titel, de eer, de bloemen en de Pantex Holland wisselbokaal.
Maar vooral: maak er een mooi, sportief en gezellig toernooi van.
We wensen iedereen heel veel succes.

Riko Houthuijzen winnaar PBt 2023
Klik op de foto voor het speelschema 2024

Wie wordt de opvolger van Riko Houthuijzen en doet een gooi naar de fel begeerde titel, de Pantex Holland wisselbokaal, de bloemen en de felicitaties.

Biljartverenging de Koster organiseert de 17de editie van het Paul Boer toernooi. Het betreft een memoriaal 3-bandentoernooi op gemiddelde voor de in 2005 overleden voorzitter van onze vereniging, Paul van Limpt ‘den Boer’.

De vorige edities zijn  gewonnen door: Ad Hendriks, Peter Bogaars, Barry van Beers, Geert Voets, Rik van Beers, Guus van Grinsven, Frank Hommering, Cel Bogaars  Hans Boutier (2 x), Ronaldo Kanen (2 x), Ad Gevers, Bart Kanen, Peter van Loon en Riko Houthuijzen. Dit geeft wel aan dat iedereen het toernooi kan winnen of je nu 0,2 of 1,5 gemiddeld speelt de kansen zijn gelijk.

Er wordt gespeeld in poules van 4 spelers, men speelt 3 partijen op één avond. De voorrondes vinden plaats van 15 april tot en met 8 mei. De halve finales zijn op 13, 15 en 16 mei. De finale is 22 en 23 mei 2024 in cafe-zaal De Koster in Reusel.

Jarigen

17 jul Ben Jansen