De Laat Kachels en Haarden --- trendstoreonline.nl | Admi Assist Reusel 06-23030015 | Imants BV Reusel | Wil Hermans Assurantien: Bel 0497-643399 of 06-53409736 | Leijtens Diepvriescenter | Cafe zaal De Koster ffffffffff Kosteren | Mooi groen snijbloemen | Riko Houthuijzen, Mental Coaching 06-29210527 | Faes Group B.V. Reusel | Pantex Holland BV | Garage Huijbregts Reusel | J. v.d. Ven Elektrotechniek Bladel | Handelsonderneming Adriaans | Bandenhandel de Hoef

Paul Boer toernooi 2019

14de Paul  Boer toernooi 2019

HANS BOUTIER kroont zich tot winnaar

Na 4 weken strijd op het groene laken is het onze vriend uit de Kaatsheuvel, HANS BOUTIER, die de felicitaties in ontvangst mocht nemen.
De 8 finalisten begonnen op de woensdagavond in twee poules van 4 voor een plaatsje in de finale's. In pouleT begon Frank de Laat (19) met een overwinning op Maarten van Gompel, beide heren kun je in de finaleweek verwachten maar gezien hun te maken caramboles toch knap. Cees van Limpt wist nipt Geert Janssen te verslaan, twee verrassende gezichten in de slotweek die het voortreffelijk gedaan hadden en daarom ook heel mooi om ze er in deze face nog bij te hebben. Cees klopte vervolgensin een prima partij Frank en nam hiermee een voorschot op een plaatsje bij de laatste 4. Geert Janssen wist af te rekenen met Maarten om zo ook nog zicht te houden op meer. In  partij 5 vochten Frank en Geert uit wie zich als eerste mocht melden voor de kruisfinale, Frank was een maatje te groot voor Geert. Door de winst van Frank was ook Cees zeker van een plaatsje bij de laatste 4, hij verloor zijn partij van Maarten die in  23 beurtjes zijn 14 caramboles bij elkaar had.
Poule R, wat we zeker de poule des doods kunnen noemen had 4 man bij elkaar gebracht die niet voor elkaar onder doen en stuk voor stuk titelkandidaten waren. Cel Bogaars de man die imponeerde in de voorrondes begon tegen zijn angstgegener Frans Hendriks. Beide heren maakten er een bloedstollend gevecht van dat door Fans in 19 beurten werd beslist 17-12, Cel miste de aquitte voor de gelijkmaker. Nog een huize hoog favoriet, Hans Boutier, moest in partij 2 zijn meerdere erkennen in Leo van Gorp, een aangename verrassing bij de laatste 8. Cel won zijn 2de partij even in 14 beurten van Leo en Hans klopte Frans zodat na 4 patijen iedereen 2 punten had, spannender kunnen we het niet maken. De partij tussen Hans en Cel stond bol van de spanning na 30 beurten kwam Cel 2 caramboles te kort en Hans 1 carambole. Ondanks het uitstekende gemiddelde van 0,571 (146%) redde Cel het net niet. In de laatste partij moest Leo zijn meerdere erkennen in Frans die zich met 4 punten en een gemiddelde  van 0,751 verzekerde van de laatst 4.
We dachten dat we alles nu wel zo'n beetje gehad hadden maar nee hoor. De strijd om en plaatsje in DE FINALE barstte op de donderdag pas echt los. Hans Boutier en Cees van Limpt gaven elkaar niets toe, tot beurt 29 stond Cees 1 carambole voor maar het was Hans die zich in extremis als eerste wist te plaatsen. De tweede halve finale ging tussen Frans Hendriks (17) en Frank de Laat (19). Een ware triller, kampioenswedstrijd waardig, de mannen maakten er een waar spektakel van. Frans mistte in beurt 24 zijn 17de punt op een haar, Frank twijfelde niet en tikte vakkundig uit, 19 caramboles, 0,78 gemiddeld.
Het in grote getalen opgekomen publiek ging er eens goed voor zitten. De spanning was duidelijk zichtbaar bj de finalisten. Het ging moeizaam bij Frank, Hans scoorde regelmatig en liet de teller na 23 beurten stoppen. Zijn 2de titel was binnen, een hele mooie, sportieve winnaar van de 14de editie. Hans proficiat.
We kunnen weer terug kijken op een zeer geslaagd toernooi. Deelnemers, arbiters, schrijvers en supporters hiervoor onze dank. Een bijzonder bedankje aan Anneke en Ad voor hun inzet.
De prijzen van de loterij zijn gevallen op: wit 114, 115 en 512. Groen 670 en Geel 401, 423, 431, 625, 728, 806, 855 en 923.

Jarigen

16 dec Jan Bogaerts