De Laat Kachels en Haarden --- trendstoreonline.nl | Wil Hermans Assurantiën: 0497-643399 www.hermansassurantien.nl | Admi Assist Reusel 06-23030015 | *** Van der Heijden: Allround Service Reusel *** | Cafe zaal De Koster ffffffffff Kosteren | Mooi groen snijbloemen | Riko Houthuijzen, Mental Coaching 06-29210527 | Pantex Holland BV | J. v.d. Ven Elektrotechniek Bladel | Handelsonderneming Adriaans

Paul Boer toernooi 2023

Riko Houthuijzen winnaar PBt 2023

Jan Minnnen,, de  nummer 2

De 8 finalisten, vlnr: Ad Gevers, Frank Hommering, Wiet Kaethoven, Riko Houthuijzen, Rinus van Bommel. Jan Minnen, Arno van Gorp en Sus Paridaans

.

Het 16de PBt zit erop, het was weer een memorabele editie.
Maar liefst 64 man stonden op maandag 11 april aan het vertrek, een deelnemersveld variërend van 0,2 tot ruim 1 gemiddeld. Een week of 6, zo’n 150 partijen later stonden 8 man in de finale om te strijden voor de titel, de eer, de bloemen en de Pantex Holland wisselbokaal. Mooie finalisten (letterlijk dan hé) die onderweg hun visitekaartje af hadden gegeven met fraaie partijen.
Met 8 man begonnen we op de woensdagavond aan de finale. Een mooie loting bracht een avond vol spanning, hoogstaand spel en ook belabberde scores (1 in 19 beurten). Hoogtepunt van de avond (toernooi): Frank toverde een prachtige serie van 16 uit de hoge hoed, knap.
In Poule A begon Frank Hommering met 2 uitstekende partijen en was hiermee zeker van een finaleplaats. De 2de finalist moest komen uit de partij tussen de vrienden Sus Paridaans en Wiet Kaethoven, Wiet wist deze pot uiteindelijk te winnen.

In poule B verzekerde Riko Houthuijzen zich na 2 winstpartijen van een plaatsje bij de laatste 4. Rinus van Bommel en Jan Minnen streden om de laatste finaleplaats, Jan was er als de kippen bij om die in te pikken. Ad Gevers kwam in deze poule met 149% tot een voortreffelijke score maar helaas waren zijn 2 wedstrijdpunten niet genoeg.

4 mooie finalisten:

-  Riko Houthuijzen, hoge toppen, diepe dalen, je weet het niet, het zou zomaar eens kunnen. Hou de eer van de BV hoog Riko.

- Jan Minnen: een outsider om zeker rekening mee te houden, vanaf de eerste editie van de partij en vaak finalist.

- Frank Hommering: De biljarter onder ons midden, gisteren goed voor een serie van 16, dik 2 gemiddeld. Gaat zeker meedoen.

- Wiet Kaethoven: een seizoen lang drukken voor dit ene doel. De man die Paul ook echt goed gekend heeft en misschien daarom wel eens uit zijn slof zou kunnen schieten.

De kruiddampen waren nog maar goed en wel opgetrokken of het geweld barste al weer los in de kruisfinales.
Arno van Gorp hoppa 16 beurten, Riko 19, Jan 21, alleen Sus en Ad deden het rustig aan en maakte vol gebruik van hun inschrijfgeld, 30 beurten. De troostfinale was er geen, een finaleplaats was het ultieme doel van deze mannen. Frank Hommering won van Wiet Kaethoven in de strijd om het laatste podiumplaatsje.

In een nagenoeg uitverkochte Arena begon DE finale tussen Jan Minnen en Riko Houthuijzen voortvarend. Het was Riko die het initiatief nam en de balletjes er rustig optikte. Na 7 beurten was de geruststellende stand 9 – 3, niets aan de hand zou je denken. Maar daar was hij dan, je weet dat hij het kan, 2 series van 3 en Jan was helemaal back to business, 11 – 9 in 11 beurten, nu kon Jan de overwinning ruiken. Het in grote getalen opgekomen publiek was muisstil, de spanning was voelbaar. Riko tikte na 17 beurten zijn 16de carambole erop, het was aan Jan in de nastoot om gelijk te maken. Dat deed hij onder luidt applaus en shoot-outs moesten de winnaar aanwijzen. Riko begon en scoorde van acquit, de 2de was mis, voor Jan een kansje maar ook hij miste zijn 2de stoot. Ronde 2: Riko begon met een prachtig krulstaartje (Jan had hem in de partij voorgedaan hoe dat moest) en ook nummer 2 ging erop. Voor Jan de opgaaf om er minimaal 2 te maken. Ook zijn acquit was overtuigend raak, nummer 2 niet, helaas, jammer Jan super gespeeld.

Riko voor jou de felicitaties, de bloemen, de Pantex Holland wisselbokaal en de eeuwige roem. Gefeliciteerd man.

We willen iedereen bedanken voor het welslagen van het toernooi.
Deelnemers,supporters, zeker niet te vergeten onze arbiters, de bardames en Lenne natuurlijk. Een speciaal woord van dank aan de dames die jaarlijks op fantastische wijze de prijsuitreiking verzorgen, hier zijn wij als organisatie heel blij mee en trots op. Allemaal bedankt, het was weer een mooi toernooike en zeker voor herhaling vatbaar. Tot volgend jaar zou ik zeggen.

Prijzen loterij: Blauw: 61, 82, 125, 223, 358, 569, 941, Wit: 164, 178, 262

Jarigen